-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Mirage Hobby
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
CLYDE 1940
SZKOCJA, WLK. BRYTANIA / SCOTLAND, UK
UJŚCIE RZEKI CLYDE / FIRTH OF CLYDE
SERIA 10 | 1/400 | nr. cat.: 401002
KOD KRESKOWY / BAR CODE: 5901461410023
[DIORAMA SET]
W ZESTAWIE / INCLUDES:
Plastikowe modele do sklejania 1/400 [1/400 Plastic model kits]:
- 1 x ORP BŁYSKAWICA (Polski Niszczyciel / Polish Destroyer)
- 1 x ORP GROM (Polski Niszczyciel / Polish Destroyer)
- 1 x Podstawę dioramy [Dioramas basis]
[POL]
Po wykonaniu operacji „Peking” polegającej na wypłynięciu z Bałtyku zespołu polskich okrętów wojennych (niszczycieli ORP „Grom”, „Błyskawica” i „Burza”) zostały z dniem 3 września 1939 roku objęte rozkazami Royal Navy. Już w dniu 6 września, okręty wypłynęły na swój pierwszy bojowy patrol w rejon Aberdeen, a następnie opłynęły Szkocję i zawinęły do Plymouth. Rejsy na długiej Atlantyckiej fali ujawniły wady w wyważeniu okrętów.
Obydwa okręty po remoncie zostały skierowane do patrolowania przejść wokół Irlandii z zadaniem wykrywania niemieckich okrętów podwodnych. Dodatkowym celem tego rejsu było szkolenie załóg w współpracy z angielskimi okrętami. Z tego okresu pochodzą wspólne zdjęcia niszczycieli „Grom” i „Błyskawica” - „stojących na beczkach” w ujściu rzeki Clyde...
[ENG]
Upon performing the "Peking" plan which saw three Polish destroyers (ORP "Błyskawica", "Grom", and "Burza") sail to Britain, the ships were placed under Royal Navy command on 3 September 1939.
On 6 September they commenced their first combat patrol in Aberdeen area, and then, having navigated around Scotland, went to Plymouth. Atlantic voyages revealed poor stability of the ships.
Upon conversion both ships were tasked with anti-U-boat patrols around Ireland. The patrols also served to train Polish crews in co-operationwith British ships. It is from that period that photos of ORP "Grom" and ORP "Błyskawica" moored on buoys in the Firth of Clyde date...